fredag 21 januari 2011

Hej igen.

Nu är jag online igen.
Mattläggaren var snabb men jag har varit seg.
Ny matta hade jag reda på måndagskvällen, men sen skulle jag städa ur, bära runt, skruva ihop, få lite hjälp, bära lite till, renbädda i sängen, köpa sladdförlängare och koppla ihop min dator igen.
Att få sju sladdar med skarvkontakter i ett sånt där sladdordnarhölje är inte lätt, vet inte hur det är tänkt att funka, men nu ser det någorlunda snyggt ut. Bara en tjock svart korv mellan skrivbord och bokhylla.
Men bäst är att få ligga i min nya fantastiskt sköna säng igen. Mmm, och i morgon är det ohejdad sovmorgon.
Jag gick på stan idag för att kolla om nytt sänglinne, jag vill ju ha nåt som ser lite marint ut. Så ränder i rött eller blått ligger närmast i sökfältet. Men det som på Hemtex hemsida ser rött ut fanns bara i en mer cerise variant, passar inte för en viking.
Och söker jag på nätet så hittar jag bara exklusiva boutiquer med sängkläder som kostar mer än min säng.
Jag kanske får sy mina egna.
Tjänar nog ihop till en splitterny symaskin om jag syr nya soffkuddar till vardagsrummet också.
Inredning är så himla trendigt och dyrt.

Superhjältekraft. – Att ligga som man bäddar.

Inga kommentarer: