torsdag 6 januari 2011

Min garagegranne eldar för spindlar och flugor.



Ibland så blir man riktigt förbannad på folk.
Jag har mitt garage i en lång länga med garage, varannan plats är avskiljd med ett galler. På dom flesta galler sitter det byggplast, för att hindra insyn eller drag eller. . . vad vet jag.
Men det är ett oisolerat kallgarage och väggarna är tunna.
Här under hösten så har jag sett att det alltid är tänt i garaget bredvid mitt, nåt som jag tycker är onödigt och som jag också irriterat mig på. Men det har också surrat där inifrån.
Ett surr som mycket väl kunde vara en kupéfläkt men som hade ett lite annorlunda ljud.
Så nu kunde jag inte hålla min nyfikenhet längre, jag petade ett litet hål i plasten för att se vad som pågår därinne. Vid sidan av en trave däck och en sönderskruvad Volvo står det ett konvektorelement och blåser varmluft!!!
Va fan.
Garaget är helt utan isolering, varje gång som någon öppnar en port så byts all luft ut i hela längan och ett element kan på sin höjd få rimfrosten att glittra på insidan.
Vad är tanken?
Visst, el ingår i hyran, men om alla ska suga ström ur vägguttaget så att propparna glöder kommer naturligtvis garagehyran att mångdubblas.
Idiot, jag blir så *&¤#%* upprörd.
Ok jag kanske inte är helt konsekvent, jag lämnar lysande lampor i min lägenhet när jag är ute. Men då pratar vi två fönsterlampor med lågenergi á la tre watt. Inte ett konvektorelement på tvåtusen watt som bara ger värme till övervintrande insekter.
Jag funderar på hur jag ska kunna kortsluta elementet utan att bryta mig in, och utan att starta en eldsvåda.
Var är dom elkabeltuggande kamikazehamstrarna när man behöver dom.

Superhjältekraft. – Att få överraska min korkade granne med oönskad elchocksterapi.

Inga kommentarer: