måndag 14 mars 2011

Förbannade slöseri.



Fan jag blir irriterad på mig själv. Sist jag handlade så ryckte jag åt mig en flaska med toarengöringsmedel, och såklart den som har mest reklamtid i tv.
Wc-Duck.
Fattar du? Jag är en helt hjärntvättad konsument.
Jag är inte helt säker på vilket märke det var på flaskan som jag tömde och slängde bort, men den hade en betydligt sparsammare pip.
Öppningen, eller själva diametern på pipen har ökat från typ tre till fyra millimeter på ett ungefär.
Och den som kan lite basmatte kan snabbt räkna ut att storleken på hålet i det närmaste har fördubblats. Så också mängden rengöringsmedel som kommer ut.
Inte för att det behövs, utan för att företaget vill sälja mer av sin produkt.
Det är omöjligt att dosera lagom.
På flaskan står det ”Ny formula”, men det borde stå ”Nu hälften så drygt”.
Jag kommer då aldrig mer att bidra till detta miljövidriga slöseri, det mesta av medlet går ju oanvänt ut i avloppet.
Wc-Duck går fet bort. Wc-Duck hamnar på min svarta lista.
Wc-Duck Wc-Duck Wc-Duck ge mig en officiell kommentar.

Superhjältekraft. – Att använda min konsumentmakt.

Inga kommentarer: