torsdag 3 mars 2011

Som inte får nämnas vid namn.

Hur kan det komma sig att jag skriver ett litet irriterat blogginlägg om ett företag som inte får nämnas vid namn, och lägger ut det på en liten obetydlig blogg i ett ynka litet klusterområde av en liten liten server långt långt bort i utkanten av internet, och genast får jag en officiell kommentar av företaget som inte får nämnas vid namn?
Hur kan en värdelös liten blogg som bara har fem besökare varje dag lyckas med konststycket att få en officiell kommentar?
Inte ens om jag hade lagt ut receptet på en hemmagjord atombomb så skulle jag ha fått sån uppmärksamhet.
Men jag råkade nämna ett företag som inte får nämnas vid namn.
Hmm. Här ligger konspirationsteorierna nära tillhands må jag säga.
Om detta företag som inte får nämnas vid namn övervakar varje vrå av internet så vad säger att detta företag inte övervakar mig personligen i detta ögonblick?
Jag har läst boken DET, så jag vet vad rödhåriga clowner är kapabla till.

Superhjältekraft. – Att fixa en foliehjälm så att ingen kan avläsa mina tankar.

Inga kommentarer: