tisdag 29 mars 2011

Plink plonk.

Min bror är så fantastiskt duktig på gitarr att jag blir inspirerad varje gång jag hör honom spela. Jag vet mina begränsningar men blir såklart själv lite sugen.
Jag har sett att dom anordnar kurser i partygitarr, kanske ska börja där. Få lära sig dom där tre fyra ackorden som behövs mest.
Men då behöver jag en gitarr att öva på. Jag har kollat lite på blocket och på nätbutikerna, men då jag inte ens kan klinka så vet jag inte vad jag söker. Och när jag inte heller vet hur länge ilet skulle hålla i sig så vill jag ju spendera så lite som möjligt.
En gitarr hörs ju troligen också genom väggarna så grannarna kommer att få ta del av min begåvning.
Det känns väl så där.
Hittade en sajt med bra priser på nybörjarsträngad trälåda. På samma sida som dom säljer gitarrer så säljer dom öronproppar med en tydlig slogan ”Till den som inte uppskattar din geniala musik”.
Dom verkar ha fattat grejen, men tror ni grannarna blir glada när jag delar ut Bilsomproppar i brevlådorna?
Så jag vet inte, måste nog övertala mig lite först.

Superhjältekraft. – Att känna spelsuget.

Inga kommentarer: