söndag 20 mars 2011

Grattis.

På sidan av mitt kylskåp hänger det en almanacka. Inget konstigt med den, bara nånstans att skriva det som mitt minne har svårt med.
I marginalen så har jag skrivit upp vem som fyller år och hur mycket dom fyller, för sånt har jag svårt att hålla rätt på.
Det som kanske är lite konstigt är urvalet av personer som står uppskrivna. Det är en salig blandning av nära och kära men också människor som bara flyktigt passerat genom mitt liv.
Gamla skolkamrater, bekantas bekanta och människor jag har stött på genom jobbet.
Vet egentligen inte vad listan tillför. Det är väl ungefär som att ha överdrivet många vänner på facebook, man har ingen egentlig relation till dom men det känns trevligt att dom är där.
Men jag ska sortera i marginalen. Det finns nog dom som tycker att det känns konstigt att få en grattishälsning av nån okändis som dom knappt kommer ihåg.
Men idag står det ett grattis där som jag inte ska missa, en inte så viktig anledning, men en väldigt viktig person.

Superhjältekraft. – Att inte stalka någon med en vänlig hälsning.

Inga kommentarer: