söndag 10 oktober 2010

237 skruvar.

Så var den andra sängen också nerplockad. Efter att ha sovit tre år i köket, är min specialare till säng nu bara ett minne. Tvåhundratrettiosju skruvar och lite släthyvlad furu, tur att jag inte hade limmat också.
Att stöka runt som nu när dom drar in fjärrvärme är ganska bra, Det skulle behövas nån gång då och då.
Under min säng i köket har jag haft förvaring. Och när jag nu plockar i dessa grejor, saker som jag inte saknat på tre år, så märker jag hur mycket onödigt jag samlat på mig.
Jag stoppade en sopsäck full med skrot, och fyllde bagaget på bilen med gamla tidningar för en vända till återvinningen.
Varför sparar folk på gamla tidningar? Varför sparar jag på gamla tidningar? Ska jag läsa dom igen? Inte troligt, det kommer ju hela tiden ut nya som jag hellre läser.
Jag har dock sparat några pärmar med reportage som jag har klippt ut och så nördigt satt in i plastfickor. Dom får leva ett tag till. Men det blev såklart en massa andra saker som ska förvaras nån annan stans.
Min gamla stereo till exempel. Jag är lite tveksam till att behålla den, för jag lyssnar ju mest på datorn nu förtiden, och en gammal stereo med stora högtalare tar så mycket plats.
Men jag minns ännu hur dyr den var när jag köpte den, så den är lite svår att skiljas ifrån, inte för att den är värd nåt i dagsläget men den är fortfarande rätt ok.
Sen, när jag var i förrådet och hämtade en tom flyttkartong, så såg jag fler saker som jag borde avyttra.
En bokhylla, en hallmöbel med spegel, båda i omordern furu. Några tavlor, en takfläkt och lite annat smått och gott. Jag får väl försöka pricka in nästa loppistillfälle.
Och innan jag har flyttat runt alla möblerna inför rördragningen så kommer jag säkert att ha hittat fler ägodelar, som jag bara ska förvara i tron om att jag kommer att använda dom en vacker dag.

Superhjältekraft. – Att släppa greppet.

Inga kommentarer: