söndag 10 oktober 2010

Fyllesvinet.

Ingen ska ju påstå att fjärrvärmeinstallatörerna är särskilt renliga av sig. Och visst förstår jag att det blir stök när man ska borra sig genom betong.
Så det blev till att knäskura hela lägenheten när jag kom hem i fredags. Jag var redan sen från jobbet efter att ha blivit tillbakakallad för en bråttomleverans, och sen skulle jag ju handla också.
Så jag blev lite stressad för jag skulle på fest vid fem.
Skurade betongdamm så svetten rann, tryckte en bulle och kastade mig på cykeln.
Välkomstvin med tillhörande stänkare, bastu och mer att dricka. Jag har aldrig varit kung på det där med alkohol, och här fanns helt plötsligt alla ingredienserna för en riktig toppspinn. Stress, hungrig, bastu och gott om dricka.
När väl maten skulle lagas så var jag kraftigt lutande, inte bra.
Om jag inte hade hållit så hårt i arbetsbänken så hade den säkert gjort ett frivarv runt i köket, och golvet hade nån slarvig snickare spikat i en mycket konstig vinkel, så jag övergav den vindögda arkitektens skapelse och tog en promenad i den friska kvällsluften. Det hjälpte föga, men jag fick i alla fall behålla maginnehållet.
Det blev till att dricka vatten resten av kvällen, och när världen väl började snurra åt rätt håll så blev summan en mycket trevlig afton.

Superhjältekraft. – Att använda sitt förstånd, helt enkelt.

Inga kommentarer: