onsdag 6 oktober 2010

Seriestart.

I kväll börjar den om, min favorit serie. Det är kanske inte politiskt korrekt, eller ens lovligt att sägas högt. Men jag gillar Grey´s Anatomy.
Det är nåt visst med storyn och karaktärerna, eller jag vet inte, det kanske bara är ett svep skäl. Vet inte om den är så unik längre, men vackra människor i en händelserik miljö, kärlek, humor och drama, dom klassiska ingredienserna, det räcker för mig.
Annars är det just inte nån serie jag följer, mest blir det ströavsnitt av NCIS, Scrubs, Two and a half men och lite How i met your mother.
Jag började titta på den nya serien på ettan, The event, och den verkade ganska lovande. Men när jag hörde att skådespelarna inte får veta vad som ska hända framöver så la jag ner på en gång, Lostvarning. En till evighetsserie som ska balla ur totalt när man kommit halvvägs in i säsong två.
Nä då kan jag hellre skratta åt Sissela Benn i hennes nya serie, I Anneli, eller den otroligt underbara, The big bang theory.
Dom fyra grabbarna är så härligt socialt ickekompatibla att även jag känner mig normal.

Superhjältekraft. – Att inte bli en tv-slav.

Inga kommentarer: