söndag 31 oktober 2010

Spånskalle.

Att kapa med cirkelsåg inomhus är inte bra. Särskilt när man kapar MDFskivor i ett litet sovrum.
Dammar det? Jo kanske lite, jag tror Lutzen skulle vara avundsjuk.
Nu känns det som jag har grus i ögonen och ett rivjärn i halsen. Fast det raspiga i halsen kan lika gärna komma från alla mina sjuka jobbarkompisar.
Det hostas som på ett dagis efter sommarlovet. Det fattas bara lite grönt rinnande klet på legoklossarna för att liknelsen ska bli komplett. Det är så många som är förkylda att man börjar undra vad som egentligen försiggår på kontoren.
Skulle bara fattas att jag blir sjuk när jag äntligen har tagit ledigt.
Jag håller på att bygga säng till det lilla sovrummet och ritningen finns bara i mitt huvud. Det är kanske inte den bästa lösningen, men det gäller ju bara att inte ha för bråttom.
Idag så började jag kapa till stolparna, och mitt i mitt sågande så fick jag en uppenbarelse. Eller kanske var det bara erfarenheten av tidigare gjorda misstag som talade till mig.
Jag hade bara sågat en millimeter i andra stolpen när jag kände att nåt var fel. Höger och vänster så såklart, jag måste ju göra spegelvänt på andra sidan.
Tur som en tok, eller slarvigt av mig. Vilket som, jag slapp köpa nya stolpar i alla fall.

Superhjältekraft. – Att visualisera i 3D.

Inga kommentarer: