torsdag 3 februari 2011

Metmask eller latmask.

Skönt att ha gjort veckans träning. Det är i och för sig dags att utöka dosen om jag ska ha magrutor till sommaren.
Beach 2011 du vet, sprätta runt i minimala speedos, redan brunbränd av krämer och lysrör . . . . . . . . . . eller inte.
Nä jag tror inte stränderna är redo för en riktig viking.
Men jag skulle behöva mer vardagsmotion, jag har definitivt tappat flås i vinter.
Det är så lätt att hitta anledningar till att skippa den där promenaden när det är vinter och snö. För kallt, för halkigt, blåser, mörkt, oskottat, varmt och skönt inne. Och sen saknar jag ju gångsällskap.
Den där latmasken trivs verkligen på vintern. För jag är benägen att hålla med min kompis när han säger att –Latmasken är det perfekta husdjuret.
Om jag tänker på det så låter det ju klokt.
Latmasken kommer att vara dig trogen resten av livet, den vill inte gå långa promenader i ruskväder, ja helst inte i något väder.
Den hårar inte och kommer aldrig att tugga på möbler.
Den kräks inte hårbollar och pissar inte på grannens hammock.
Du behöver inte byta vatten eller klippa klor.
Du behöver inga bajspåsar i jackfickan och han luktar inte när han blir blöt.
Dina veterinärkostnader kommer att vara noll, fattar du hur bra den är?
Möjligen så kan en välgödd latmask tvinga dig själv att uppsöka veterinären, men vilket husdjur kommer någonsin att vara så anspråkslöst? Så en liten baksida får man väl ta.

Superhjältekraft. – Att ha speedos eller inte, det är frågan.

Inga kommentarer: