måndag 28 februari 2011

Du måste vara perfekt in i minsta detalj.

http://www.youtube.com/watch?v=RfAkG5wAQGY
(Videon är blockerad från inbäddning, så du får bara en länk.)

Jag blir lite rädd när jag läser en kravlista på någons nästa potentiella date.
Det finns tjejer som har funderat länge på det här, kanske för länge.
Visst är det väl bra om man vet vad man vill, men om kravlistan är uppdelad i tio delar med en sammanfattning längst bak så finns nog risken att man blir ensam resten av livet.
Mannen ska vara mellan 182 och 184 cm, välklädd men inte snobbig, talför men inte påträngande, ha vuxna barn, vältränad men inte någon gymbroiler, ha självdistans, ingen utpräglad dialekt, självsäker, inte från något annat land, ha ett välbetalt arbete, trygg, vara välutrustad men inte för stor, ha humor, gärna en hantverkare, känslig men ingen fjant, aktiv, intellektuell men ingen besserwisser, viril, bla bla bla, sida upp och sida ner.
Visst har jag också tankar i mitt huvud om den jag tror mig vilja möta, men jag tror inte kärleken beställs på blankett 114b.
Jag tror den kommer i en helt annan skepnad när man minst anar det.
Fast jag kan ha fel, det finns nu så många dejingsajter som alla lovar att uppfylla mina förväntningar, så jag vet inte längre.
Jag kanske också ska fylla i en blankett.
Önskar träffa kvinna. Krav: Glad och mysig.

Superhjältekraft. – Att inte bli ratad under sektion fyra, paragraf sexton, punkt nio.

2 kommentarer:

MadamXYZ sa...

Jag tillhör väl en av de fem dagliga läsarna. Om du flyttar över till Aftonbladets bloggportal får du många fler läsare (varav en del är rena rama nötterna men det är smällar man får ta) och det har hänt (sägs det) att bloggare hittat varandra i kärlekens vindlande djungler.

Uffe Viking sa...

Nja, nötter som hittar vindlar i djungeln. Kärlek eller smäll, hmm.
Vem vet, tack för att du läser.