måndag 11 april 2011

El fel för folket.

När jag kom hem idag så var det alldelens tyst, konstigt tyst.
Strömavbrott.
Jag gick runt i lägenheten och letade nåt att göra, ingen dator, ingen tv, ingen radio som går på batteri, ingenting.
Hm, kan inte laga mat, kan inte sätta igång en tvättmaskin.
Jag läste reklamen så fem minuter fylldes.
Bombibombibombombom vad göra nu? Kände mig inte upplagd för att pilla på mig själv så jag klädde på mig och gick ut.
Tog cykeln och … vad? Var kom alla människor ifrån?
Strömavbrott syns på flera sätt, helt plötsligt så var traktens alla ungar ute, grannarna gick mellan husen och pratade med varandra.
Det satt till och med folk på balkongerna och fikade, fast det egentligen var lite för kallt.
Helt fascinerande, vi borde ha strömavbrott oftare.

Superhjältekraft. – Att leva en timme unpluggd.

Inga kommentarer: