lördag 30 april 2011

Rökt fläsk.

Sitter här efter kvällens korvgrillning, stinker av rök. Det är som om röken bara kan blåsa åt ett håll, mitt håll.
Fast det var förhållandevis varmt i kväll så blir det kallt när man står stilla, och då vill man ju stå nära elden, så rök hör väl valborgs till.
Men det är läckert att våren på allvar kommit hit, och ljuset också för den delen. Vi packade ihop då klockan var halv tio, och då var det fortfarande fullt dagsljus.
Jag vet inte varför jag alltid fascineras av detta, det är ju samma sak år efter år. Men efter den här skit vintern så är det extra efterlängtat.
Snart så är det ljust dygnet runt och då ska jag aldrig gå och lägga mig.

Superhjältekraft. – Att grilla en korv så den är lika varm på alla sidor.

2 kommentarer:

Bullermusen sa...

Härligt med lite eld, här blev det ingen eld, vi har haft plastavskärmning i vårt hus idag på grund av renovering, och några eldar fanns inte, men klart lite grillning kanske man hade kunnat åstadkomma :-)

Uffe Viking sa...

Underskatta inte den meditation som fem brinnande pinnar kan ge. Alla behöver en vidbränd korv ibland.