lördag 16 april 2011

Kille+tjej = kille+tjej.

Kan killar och tjejer bara vara kompisar?
Det verkar vara svårt när man passerat tio, elva års åldern typ. Det funkar väl i ett större sällskap, men på tu man hand? Det kan eventuellt gå om båda har stadigt sällskap, men inte om båda är singel, eller?
Det är alltid en som vill mer, och kanske är vi skapta så.
Det är ju inte omöjligt att nåt annat kan växa fram, men om det inte säger klick direkt, om man bara vill vara vänner? Är det en utopi?
Jag saknar verkligen en tjejkompis, nån att vrida och vända på livets mysterier med. Jag har förståss mina killkompisar men det är inte så lätt för en kille att prata om allt med andra killar, även om man är bästa vänner, tjejer vet vad jag pratar om, man får gärna tillbaka en tvärsäker ”lösning” på sin fundering, fast det inte var det man ville ha.
Fan jag låter som en spalt i nån samlevnadsbilaga, men det är så. Hmm.
Klick och klick föresten, händer det nu för tiden?
Nä nu struntar vi i denna djupa fundering, jag ska nog inte gräva så djupt i det här just nu.

Superhjältekraft. – Att hitta prata-om-allt-vänner.

Inga kommentarer: