lördag 2 april 2011

Förälskad i tjejerna på P3.

Tjejen heter Hanna Hellquist så klart. Ok jag överdriver lite, jag tänker inte på henne varje dag, men jag lyssnar på Morgonpasset i P3 mest varje dag.
Och som en del av programledartrion så fyller hon mina hörselkåpor med sin humor och sin härliga värmländska. Och fast hon inte har rollen som den roliga så är hon just det, av och till så skrattar jag så högt att mina jobbarkompisar säkert funderar.
Det är rätt så vanligt i radio och tv sammanhang att den som är roligast inte är komikern.
P3 är ju den unga kanalen och jag är väl inte riktigt målgruppen direkt, i min ålder ska man väl gilla P4, reportage om hembygdsföreningen och dragspelsmusik.
Vad ska jag säga, antingen är jag så ung i sinnet som jag låtsas eller så vägrar jag bara att växa upp.
Men jag har alltid gillat dom som kan vrida och vända på vår omvärld med humor, utan att för den skull vara oseriösa. Och på P3 finns det flera program och många programledare som får mitt gillande, ingen nämnd och ingen glömd.
Sen så är musikutbudet överlägset dom kommersiella kanalernas eviga upprepning, och när man som jag ibland lyssnar på radio i flera timmar så är det roligt om musikblandningen kan överraska.
Men jag har hamnat i ett dilemma, jag kan inte lova Hanna evig trohet, det har dykt upp en annan kvinna i samma radiokanal.
En tjej med hög mysfaktor och som har en röst som får mitt hjärta att slå extra slag, Rebecca Vinterbarn Elg, oj oj.
Det här går käpprätt åt skogen, hur ska jag kunna berätta för Hanna att mitt hjärta fått fler hyresgäster?
Jag har i alla fall inte bytt radiokanal, men jag är orolig att tjejerna inte kan hantera det faktum att dom måste dela på min uppmärksamhet.
Detta kan utvecklas till ett riktigt fult relationsdrama, om jag inte kan få till en trekant förståss.

Superhjältekraft. – Att be Kitty och Jonna om råd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

♪♫♪♫
-Tänk att få vara meee, flickorna på Pe Treee.
-He,he,heee
-Kanske bara gå breveee, flickorna på Pe Treee.
-He,he,heee
♪♫♪♫

Uffe Viking sa...

Mmm.