lördag 16 april 2011

Fisk över disk.

Jag har svårt att hitta nåt att sätta upp på dom tomma väggarna i mitt sovrum. Jag har bara lyckats med en vägg.
Men efter att ha studsat runt på en del inredningssajter så såg jag nåt som jag definitivt ville ha.
En uppstoppad fisk, en tre meter lång spjutfisk, Tetrapturus audax.
Fast den som jag hittade kostade tretusenfemhundra dollar. Kanske lite överkurs.
Och tar jag ett spö för att fånga nåt i dessa vatten så blir det väl bara en glittrig mört, inte nåt att fylla väggarna med precis.
Så bättre brödlös än rådlös, jag tog tag i problemet och fixade en egen Striped Marlin.


Två ihoprullade handdukar fick bli bas, sen lite folie runt och som stomme till fenor. Inte riktigt tre meter lång men nästan två.


Reklamblad kan överraskande nog ha en funktion här i världen, och med lite tapetklister så blir det en hyfsat hård yta. Lite knölig, men fullt godkänd för ett första försök. Jag ska nog välja ett annat material nästa gång, för det vore roligt att göra den slät och blank.


Sen ett par varv med silverfärg och som topp en sväng med airbrushsprutan.
Inköpet av fiskelina för upphängning är det närmsta fiske den här firren har råkat ut för.
Den blev lite knasig, men rätt så kul om jag får säga det själv.
Och om man vill få en lite marin känsla i sitt sovrum så kan jag lova att en två meters spjutfisk gör sitt jobb.

Superhjältekraft. – Att aldrig förlora den barnsliga skaparglädjen.

3 kommentarer:

Anders Lindqvist sa...

Grattis! snygg firre som pricken över i

Uffe Viking sa...

Tack, jo den blev som bra där i hörnet, men jag har två tomma väggar kvar.

Bullermusen sa...

Vad fint! Väldigt imponerad!