måndag 9 maj 2011

14,6 km plus en tur till Coop.

Cyklade till jobbet idag, gick riktigt bra. Men jag valde en oprövad väg i förhoppning om att pricka en mindre stökig korsning när jag korsar den mest trafikerade leden.
Vad jag fick i stället var en uppförsbacke likt norra sidan på Kilimanjaro, typ. Så den vägen kommer jag inte ta en gång till.
Det var förbaskat bra väder och solen lyste sommarvarm, men jag inser ju att jag behöver regnkläder och stövlar om jag ska ge den här cyklingen en ärlig chans.
Regnkläder har jag en uppsättning av, men jag vet inte om dom tål en halvtimme i motvind, fast jag hoppas det.
Stövlar är det sämre med, jag har ett par grova och klumpiga, men dom känns inte som cykelskor precis.
Så jag svängde förbi Coop i tron att dom skulle ha nån enklare sort. Icke, killstövlar heter Tretorn och är gröna och klumpiga. Tjejstövlar finns däremot i en lätt seglarvariant, men bara i rosa eller lila med blommor.
Känns inte riktigt som jag, lila blommor, njae.
Jag tog istället en tur till godishyllan, efter all motion idag så skriker min kropp efter kalorier.
Jag köpte bara en sort, salt skum.
Fördelen med skumgodis är att dom är så lätta, man får många för pengarna. Nackdelen är att dom är så lätta, man tar för många.
Så nu sitter jag här utan stövlar och ransonerar, det går inge bra.

Superhjältekraft. – Att ha torrt på fötterna, inte blommor.

Inga kommentarer: