lördag 7 maj 2011

Uri och jag.


Jag böjde en sked precis som Uri Geller. Ja det var faktiskt tre skedar, silverskedar.
På uppdrag av mitt ex så skulle jag försöka göra ringar av skaften. Så med en lätt beröring, av ett finger med övernaturlig kraft, så blev skedarna av med själva skedbladet. Och genom att gnida skaften lätt med pekfingret så böjdes dom, bara sådär, nästan av sig själva.
Jag behövde bara hjälpa till med en metallsåg, lite slippapper, en rundtång, ett städ och en hammare.
Fast mönstrade metaller vill inte böja sig i runda former, dom vill bara böja sig där mönstret har hål.
Och man kan inte banka på mönstret hur som helst, för då blir det platt och fult.
Men med det utgångsläget och min begränsade verktygstillgång så blev dom rätt så fina ändå.

Superhjältekraft. – Att rulla runt med skaftet.

Inga kommentarer: