söndag 15 maj 2011

När jag städade.

Jag hittade spår av en objuden hyresgäst.
Mellan fönsterbrädan och motionscykeln hittade jag ett litet spindelnät, jag måste skratta, vad berättar det mest om, mina motionsvanor eller mina städvanor?
Kanske spindeln kom in genom ventilationsluckan med intensionen att hitta några kvalster att knapra på, och där gjorde han nog rätt.
Sen behövde han ett säkert ställe för att slippa bli störd, mosad eller bortstädad. Och av alla gömställen så valde han nog rätt där också, så det är inte vilken liten korkad spindel som helst som har flyttat in till mig.
Han har säkert kartlagt mina vanor i förväg, kanske en liten CIA spion som förts hit med jetvindar, och som infiltrerar svenska hem och rapporterar tillbaka hur svenska medelålders män försoffar sig.
Jo jo, det finns konspirationer överallt, man måste passa sig.

Superhjältekraft. – Att städa och motionera mera.

Inga kommentarer: