måndag 30 maj 2011

Trötta Pirater.

Jag ska inte gå på bio en fredagskväll, och särskilt inte på sena föreställningen.
Jag var väl hyfsat vaken den första timmen men sen saktade storyn in, och det gjorde jag med. Jag nickade till ett par gånger och det ska jag väl inte skylla på filmen, men det är nåt som är tröttande med 3D.
Man sitter instängd bakom ett par förmörkande svetsglasögon, avskild från alla andra, och ögonen får jobba för att växla mellan texten, som alltid är framför, och själva filmen.
3D effekterna på spelfilm är, som jag tidigare nämnt, rätt så kassa. Känns som en gammal LCD-tv där skuggfigurer förföljer skådisarna och skärpan förloras av och till, sånt tycker jag borde tillhöra det förgångna, och jag vill inte betala extra för att få sämre kvalitet.
Tekniken måste bli bättre annars kommer jag alltid att välja den vanliga versionen, men risken är väl att vi får dras med det här oönskade tillbehöret då biograferna fått nåt extra att ta betalt för.
Och för den som är på dejt och vill mysa lite där i biomörkret så måste väl dessa 3D-cykloper vara rätt så avmysande.
Men själva filmen då? Var den bra? Lika bra som tvåan och trean? Jo jag tror det, kanske, bättre än trean i alla fall, men jag ska nog se den en gång till innan jag ger den betyg.
Fredag kvällar är veckans tröttaste, och dom ska helst spenderas ute i friska luften eller på typ bowlinghallen för att inte förkortas av en tupplur.

Superhjältekraft. – Att vara piggelipigg i arton timmar.

Inga kommentarer: