onsdag 21 april 2010

En vanlig Britney.

I en länk från en annan sida så ramlade jag på oretuscherade bilder på fröken Spears. Reklamkupp eller bara modigt?
Jag ser dagligen människor i reklamfilmer på tv, och bilder i tidningar som alla är tillsnyggade. Jag vet om det, men tänker inte på det.
Jag granskar ju inte bilderna och ifrågasätter väl inte heller hur alla oavsett ålder alltid ser ut som om dom vore sjutton år.
Därför så hajade jag till när jag såg hur mycket dom faktiskt gör med en bild. Det hade väl varit enklare att klippa ut hennes huvud och sätta på en annan kropp.
http://jezebel.com/5516186/britneys-unretouched-photos-from-candies-ads
Det är väl förståss en utstuderad taktik att släppa dessa bilder nu för att ämnet diskuteras så flitigt. Men jag måste ändå ge Britney lite kredd för att hon väljer att visa upp den tjugoåttaåriga tvåbarnsmamman i all sin verkliga prakt.
Kommer det här att bli en trend? Skulle inte tro det. En av anledningarna att man retuscherar bilder är väl att vi inte vill se våra superstjärnor som vanliga dödliga.
Dom ska ligga på en ouppnåelig nivå med magrutor, perfekt hy, glänsande hår och vita leenden. Vill jag se vanliga människor så kan jag bara gå på badhuset.
Efter att ha matats med fixade bilder, opererade kändisar och tv serier som bara tycks ha ung och snygg som anställningsvillkor, så är det är ganska befriande att sitta i en bastu med ett gäng andra gubbar och känna sig helt normal.

Superhjältekraft. – Att vara mitt vanliga oretuscherade jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sitter här i min ensamhet och funderar, vem är du uffe viking.

Uffe Viking sa...

Då är vi två som funderar.