lördag 24 april 2010

MC suget.



Precis när asfalten torkar så känner jag ett sug att skaffa motorcykel igen.
Det finns en liten dröm att, en varm och solig dag, bara ta på sig en hjälm och cruisa runt barfota i kortbyxor med vinden fladdrande i skjortärmarna.
Men sen känner jag mig så där gammal och förståndig som man borde vara i min ålder. Jag måste tänka på säkerheten.
Mc-ställ med ryggskena ska man ju ha. Sen ett par tjocka läderstövlar, och skinnhandskar. Det blir en hel procedur att bara klä på sig när man vill ta sig en tur.
Och är det under tio grader så är det för kallt, sen när det blir över tjugo och strålande sol, så är det för varmt i full mundering.
Fan va tråkig jag har blivit.
Jag tar en tur på min velociped istället. Jag kan ju sätta fast ett spelkort med en klädnypa så det smattrar mot ekrarna.
Om jag tar på mig en stor dos fantasi när jag gränslar min båge så kan jag glida iväg, med en vind i mitt hår och ett knatter av frihet i mina öron, in i solnedgången.

Superhjältekraft. – Att hålla drömmen vid liv.

Inga kommentarer: