lördag 24 april 2010

Little Children.

Lite trött satte jag mig i soffan ikväll. En snabb titt på text tv tablån visade inget intressant, men filmklubben på SVT lockade med ett Oskarsnominerat drama.
Det var längesedan jag såg en så välberättad och välspelad film.
Historierna i filmen vävdes ihop på ett briljant sätt och inget var självklart.
Jag kan erkänna att jag började se filmen för att min favoritskådespelerska var med. Men filmen sög tag i mig, för jag ville verkligen att personerna skulle få allt det dom saknade.
Todd Field berättar en historia för mig som till en början verkar vara lättsam och glad. Men den borrar sig snabbt ner i det mörka. En liten titt in i vad som kan gömma sig i ett vanligt villakvarter.
Krossade drömmar, nya drömmar och andra drömmar.

Superhjältekraft. – Att bli överraskad av det oväntade.

Inga kommentarer: