onsdag 28 april 2010

Vackra kvinnor gör korkade killar.

Jag läser att vackra kvinnor får killar att bli lite tröga, vi förlorar minneskapacitet.
Forskarna har kommit fram till att våra hjärnor blir så upptagna med att imponera på kvinnan att vi mister kraften att göra andra saker.
Ju snyggare tjej ju mer påverkan.
Det förklarar ju ett och annat. Jag känner igen mig, för det är inte så länge sedan jag hade en minneslucka. Och den minnesluckan var väl rätt placerad.
Det här är en automatisk process, alltså inget som man medvetet styr över. Men det kan ju så klart berätta vad jag tycker om någon.
Får jag en fråga om vad tjejen hade på sig och jag svarar att jag inte kommer ihåg, så är jag kanske avslöjad.
Nu är ju jag sällsynt trög på att minnas alla möjliga saker, så jag är befriad och kan alltså inte avslöjas så lätt. Tror jag.

Superhjältekraft. – Att ha bra minne, det är överskattat.

Inga kommentarer: