tisdag 13 april 2010

”Säker golf” eller ”Gör inte din caddie med barn”.

Nu är Tiger tillbaka och medieuppbådet verkar större än nånsin.
Jag vet inte om han är värd alla dessa spaltmetrar och helsidor, det mesta handlar ju inte om golf, hur mycket behöver vi gotta oss i en familjs tragik?
Till och med sportreportrarna har kommentarer om hans kvinnoaffärer. Och dom manliga golfsupportrarna skockas runt en av hans erövringar som visat sig vara strippa. Vad ska man säga?
Jag gissar att han kommer att bli populärare än tidigare, en helylle kille som har lite prassel på sidan om visar ju bara att han är stark och viril eller?
Grejen är väl att han är gift med en svensk kvinna som inte tar vad skit som helst, hoppas jag. Det var ju inte bara ett vänsterprassel.
Han förlorade ju några feta reklamkontrakt på kuppen, men nya står väl alltid på tur.
Om jag vore kondomtillverkare skulle jag hugga direkt.
En förpackning i form av en öppningsbar golfboll, med tre kondomer i, och en leende Tiger på utsidan, plus några fyndiga golftermer i en pratbubbla. Succé direkt, jag lovar.

– Stay out off the bunker.
– Fore!
– Stay on the fairway.
– Yes! Hole in one.
– Keep the ball in play.
– Don´t count your scores.
– Be gentle in the ruff.
– Use your wedge.
– No out of bounds tonight.
– Watch out for the greenkeeper.
– Never pay greenfee in bed.
– Easy on the swing.
– Don´t use your driver on the green.
– Mind the flagstick.
– Not for use on the practice range.
– Time to sink a putt.
– Don´t yips.

Superhjältekraft. – Att inte simultanspela på flera banor.

Inga kommentarer: