lördag 26 februari 2011

AAAAAIIIIIEEEIIAAAAAOOOIIIIIIIIAAAA!



Är det för tidigt att släppa loss ett vårskrik?
Min promenad denna dag blev som min förra, en liten missberäkning av temperaturen. Men den här gången var jag för mycket klädd. Så otroligt härligt med mjuknande snö, droppande istappar och värmande solstrålar.
Jag blev tvungen att föreviga ögonblicket, snö som smälter har jag inte sett sen i oktober. Fast det är såklart en månad för tidigt för ett vårskrik, än ska det snöa, än ska det vara minus tjugo på nätterna, än ska jag gnälla på kylan som tränger igenom mina handskar.
AAAAAAAAEEEEEEIIIIIOOOOOOOOEEEEEAAAAAAAUIIIIIIIII! Hoppsan var kom det där ifrån?
Min balkong har tinat av och termometern där visar tretton grader varmt, jag kan bara säga att mitt inre tinar i samma takt. Jag ska väl inte ta ut någon seger i förskott men denna långa vinter kommer att få ge sig, kanske inte än på några veckor, men snart, garanterat snart.
Varför inte jaga iväg den med ett befriande vrål. Ronja har rätt, man bara måste få släppa ut det, vårskriket.
AAAAAIIIIEEEEIIIOOOOOAAAEEEAAAAIIIIOOOO!

Superhjältekraft. – Att AAAAIIIOOOEEEOOOIIIAAA!

Inga kommentarer: