måndag 14 februari 2011

Inneboende.



Så här på alla hjärtans dag kan det vara läge att städa i mitt hjärta, för lite bråte som skulle behöva kastas bär jag väl runt på.
Så jag har försökt stöka undan lite, men mitt i röran fick jag syn på en dörr. Jag trodde det var ett övergivet gästrum, men när jag gläntade på dörren såg jag att det var inrett, det bor någon där.
Det är inrett med stort hjärta, massor av humor. Det är både stökigt och välordnat, en del detaljer är helt galna och mycket provocerande men allt skapat med stor omtanke. Och det är väldigt vackert.
Om rummet bara är resterna av en illusion och skapat av en tillfällig känslostorm spelar ingen roll. Jag tycker ändå om att rummet finns.
Så ha en mysig alla hjärtans dag, alla ni som väntar på att möta den rätte, alla som längtar och alla som har en oöppnad förpackning av varma känslor.
Och ni som vårdar kärlekens sköra låga, njut av den.
Men underskatta heller inte obesvarad eller olycklig kärlek. Känslan kan till och med hålla en gammal vikingagrinchs skrumpna hjärta vid liv.

Superhjältekraft. – Att hitta glömda känslor.

Inga kommentarer: