söndag 6 februari 2011

På kanelen.



Tog mig i kragen och bakade lite bullar, jag har varit utan alldelens för länge.
Som min mor brukar säga. – Den som har kanelbullar i frysen är inte fattig. Och det förklarar en hel del, det är därför bankkontot jämt är tomt, jag har inte haft bullar i frysen.
Nu blev det åttiotre stycken stora och välgräddade, ja nu är det bara åttio stycken kvar. För bullar är ju till för att ätas upp. Och faran är påtaglig för att min plan med magrutor till sommaren går käpprätt åt skogen.
Men det är väl risker man får ta.
Jag snålade inte utan bakade av en hel liter, får se om dom ryms i frysen.
Annars får jag väl äta några till.

Superhjältekraft. – Att göra en hurtbulle till en bullbulle.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför sträva efter sex, små, fjantiga magrutor?
Det är ju mycket enklare (och godare) att börja lite försiktigt och åstadkomma EN, rejäl magruta. ;-)

Uffe Viking sa...

Jag har haft en alldelens för länge, nu vill jag ha sex.