måndag 14 februari 2011

Blodfyllda hjärtan.

Så var middagen på alla hjärtans dag avklarad. Vad äter man då? Blodpudding så klart, vad annars. Skulle kanske ha stansat ut hjärtan med en pepparkaksform för att tydliggöra kopplingen.
Fast det är inte blodpudding jag är mest sugen på, jag är i stället så jäkla godissugen.
Har ju hela veckan fått reklamblad som tycker att jag ska handla söta sockrade hjärtan till denna dag. Men jag har inte handlat annat godis än mörk choklad sen jul, jag försöker trappa ner med ett tillfälligt totalstopp.
Men det är inte lätt, särkilt när kroppen skriker efter kalorier. Då måste man ha nåt bra substitut, och det som funkar bäst för mig är sötmandel.
Jag inbillar mig att det är bättre, kanske lika mycket energi, men bättre. Och sen så har jag fyllt fruktförrådet, det funkar ju nästan alltid.
Godisgrisen i mig har fått ha alldeles för lösa tyglar under en alltför lång tid, så nu gör jag som våra kraftbolag och satsar på grön energi.
Ja i alla fall tills min karaktär viker sig.
För jag kan motstå allt, utom frestelser.

Superhjältekraft. – Att bara äta nyttiga onyttigheter.

Inga kommentarer: