lördag 19 februari 2011

Ibland så undrar man.

När jag åkte till jobbet i går morse, så låg det en människa mitt på vägen.
Jag blev förståss orolig och körde försiktigt fram bilen, men när jag närmade mig så vände personen på sig och ställde sig på alla fyra.
Killen hade en svart skinnjacka och ett par lågskurna jeans som fick nymånen att åter stiga upp.
Jag öppnade bildörren och frågade om killen var ok och undrade hur det var med honom. Då sträckte han en ostadig arm upp i luften och sa ”– du kan schussa mig”, killen var full som en alika, totalt packad, klapp kanon, på gränsen till redlös.
Det är tjugofyragrader kallt, klockan är 06:36 och han ligger på knä i snön utan varken mössa eller handskar.
Man ska älska sin nästa, men jag kan säga att jag blev skitförbannad. Vad skulle du ha gjort?

Superhjältekraft. – ?

Inga kommentarer: