lördag 24 juli 2010

Festival så klart.

Trästock på torsdagen bjöd på en härlig spelning av Melissa Horn, hon är lågmäld men stor i sitt framträdande. Riktigt bra.
Sen skulle jag se Hästpojken men tyvärr så kom regnet, och jag sökte skydd lite på sidan, så det blev väl bara att jag lyssnade med ett halvt öra.
In i Campustältet tänkte jag lyssna på Casablanca, men där hade det blivit programändring och några killar som lät som tidiga Police spelade.
Regnet ville inte riktigt ge sig, men jag sökte skydd så gott det gick i väntan på Bullet.
Jag blev klart överraskad av Bullets energiska ös. Men efter denna fullfarts spelning så gav jag upp och drog hemåt.
Igår så var det kallare.
Jag cyklade in till festivalen vid halv sju tiden och kände väl att luften inte var lika varm som tidigare dagar. Jag lyssnade en stund på duon Pierre Colling en rätt så mysig spelning.
Sen gick jag in och såg ett block av det som filmfestivalen erbjöd, det var väl spenderad tid, jag fick se några riktigt braiga kortfilmer.
Sen blev det Joel Alme på Norranscenen, han var bättre och rockigare än jag väntat mig.
In i krafthallen och lyssnade på Bedroom Eyes, hmm.
En liten hamburgare i ett fåfängt försök att hålla värmen inför Moneybrother. Alldeles för lite klädd, jag längtade efter långkalsonger och tjocktröja.
Moneybrother levererade som förväntat, men mot slutet av spelningen hörde jag dunket av dubbla baskaggar från Campustältet, så jag blev tvungen att göra en avstickare dit och lyssna på två låtar av Soreption. !!!.
Tillbaka till stora scenen och sen in till Rena Rama i Krafthallen, dom är så glada och härliga, fler borde hitta till deras fyndiga och supermysiga musik.
Tillslut så blev det en gruvsam och kall cykeltur hem. Termometern visade sju grader när jag kom hem, brr.
Att krypa ihop i soffan med en kopp varm choklad fick bli min avslutning på dagen.

Superhjältekraft. – Att klä sig efter väder.

Inga kommentarer: