tisdag 27 juli 2010

Lite vatten kanske?

Jag läser på innehållsförteckningen, Vattenextrakt. ?
Vad är vattenextrakt? Antingen så är det väl vatten eller så är det nånting annat.
Det måste ju ha börjat med nån blandning av nåt slag, och i det här fallet var vattnet tidigare inneslutet i en soja böna. Men vatten är väl vatten oavsett var det befinner sig.
Jag hade förstått om dom skrivit ”innehåller spår av soja.” För det är kanske så att vattnet inte är renat i den process som dom använder.
Extrakt är enligt Wikipedia ” Med ett extrakt menas ofta ett koncentrerat utdrag där lösningsmedlet delvis avlägsnats efter extrahering.” Ja där blev det ju tydligare, eller hur?
Alltså har man dragit ut vatten och delvis avlägsnat detta vatten för att få ett vatten koncentrat. Mm, allting går att sälja. Koncentrerat vatten. Hmm.
Nej nu extraherar jag lite luft och med det extraktet fyller jag mina lungor i en stor jäspning.

Superhjältekraft. – Att veta vad man stoppar i sig.

Inga kommentarer: