söndag 4 juli 2010

Singel och www.

Oj jisses. Jag hamnade på en sida som handlade om nätdejting, tips och trix, förslag och varningar. Sida upp och sida ner med erfarenheter och råd. Det verkar på tok för komplicerat för mig.
Men det är klart att jag funderar. Vad skulle jag berätta i min profil om mig själv? Har jag en så bra självuppfattning, att det som jag skulle skriva stämmer? Eller skulle jag be en kompis hjälpa till?
För det är väl ingen ide att skriva sånt som inte är sant, det är ju ingen jobbansökan.
Sen kommer den andra delen av fenomenet. Vilka tjejer skulle jag bli intresserad av? Hur ska dom beskriva sig själva för att väcka mitt intresse?
För attraktion är så mycket mer. Sånt som man bara känner när man kommer nära, när man ser kroppsspråket och låter instinkten styra.
Men om jag gör ett försök att hitta ledord, hmm, kanske ska börja i andra änden.
Om jag ser tillbaka på några tjejer som jag varit ihop med, och några som jag varit förälskad i under min levnad. Ok, det var inte så seriöst den första tiden, men likväl funderar jag på om det finns en röd tråd i mina förälskelser.
Jag kan börja nån stans i mellanstadiet med min första stora kärlek, A, en späd, stillsam, smart men mycket blyg tjej. Sen B, jordnära, mysig, kramig och otroligt snygg. C, tuff, självsäker, snabbtänkt och full i fan. D, blyg och tystlåten. E, party tjej och fullständigt på. F, genomsnäll, mysig och rolig. G, pojkflicka och lite dryg. H, enkel, rak och kaxig. I, påhittig, provocerande och kul.
Känns det som det finns en röd tråd? Nae. Kanske då att ingen har haft tummen mitt i handen, alla har hållit på med nåt kreativt. Och dom jag har varit ihop med har nog alla varit rätt så pratsamma, kanske som motpol till att jag är lite tystlåten.
Men utseendet då? Mina ”ex” har förståss alla varit snygga, men både långa och korta, mörka och ljusa, smala och kurviga.
Fast jag borde väl kunna sålla lite. Jo jag har lite svårt för överstajlade pimpinetter, vars värsta mardröm är att bryta en nagel.
Det är väl ungefär mina urvalskriterier. Hon ska vara go, glad, lite pratig och gärna ha tummen på rätta stället.
Jag har kanske bara förutfattade meningar om nätdejting, men det verkar passa bäst för den som gillar att krångla.
Men så klart att jag önskar alla som hittat någon den vägen, all lycka.
Just nu känns det lite främmande för mig.

Superhjältekraft – Att läsa en person i text.

Inga kommentarer: