måndag 19 mars 2012

Ägg också.

Jaha då fick jag torka köksgolvet igen. Inte inplanerat, men kanske lika bra ändå.
Jag skulle ta ut ett par ägg från översta hyllan i kylskåpsdörren och fipplade väl till det lite.
Ägget som föll måste ha varit försåtsminerat för det blaffade inte bara i golvet som andra ägg.
Det exploderade på nåt konstigt vis redan i luften, för äggskal flög längs golvet i alla riktningar, och innehållet stänkte runt i en oöverträffad kaskad av slemmig vitgula.
Det åkte äggrester ända ut i hallen.
Jag gissar att hönsen som just nu jobbar dubbla skift för att förbereda påsken är lite stressade.
Kanske hittar på djävulskap för att lätta på trycket och roa sig lite på min bekostnad, fyller äggen med nåt sprängmedel likt fläderbeklädda små talibaner.
För vi vet ju inte vilka explosiva kemikalier som används i hönserierna nu för tiden, säkert nåt som McGyver skulle kunna göra raketbränsle av.
Och på tal om raketbränsle, hur blir hönsen i magen av det foder dom får?
Det kanske helt enkelt var så att hönan som lade mitt ägg svalde en fis och fyllde mitt ägg med en lämplig dos explosiv och övertycksladdad metangas.

Inga kommentarer: