fredag 9 mars 2012

Luke, i am your father.

Intervjuad och fotograferad, publicerad och förvrängd.
Jag har min bild och kommentar i högerspalten i tidningen, fyra intervjuade personer men bara jag som hade nåt positivt att säga.
Ja positivt och positivt, visserligen blev mitt svar lite vridet, men inte mer än att det blev ok.
Det hoppas jag säger lite om mig, jag försöker med alla medel att hålla mig borta från Darth Vader och hans kompisar.
Javisst lockas jag över ibland men jag vägrar ge efter för den mörka sidan, inte bli en buttergubbe, en surstömmel, biter och ogin, såna finns det alldelens för många av i alla fall.
Dom som bara är glada när det går illa för nån annan, dom som ser problem i alla situationer. Dom som bara har en hammare och ser alla problem som en spik. Svart, svart mörker.
Dom suger livslusten ur mig och jag måste dra min ljussabel för att skydda oss som finns på den ljusa sidan.
Jag söker hjälp av alla jedi-riddare som finns i min närhet, och som tur är så är vi fler som jobbar för den goda sidan.
Så blir du intervjuad i tidningen, dra din ljussabel och säg nåt positivt, det är det ingen som är beredd på.

Inga kommentarer: