måndag 12 mars 2012

Min sambo.

Min sambo kan vara rätt så jobbig.
Håller inte ordning på middagstider, planerar sällan nån matlista i förväg och lagar mest vanlig vardagsmat, lite tråkig i det avseendet.
Så igår tänkte jag att vi skulle laga middag tillsammans, det är ju så mycket roligare.
Jag hade bratwurst i kylen, wookblandning som skulle fräsas och pasta som bara behövde kokas.
Men det verkade som om det bara var jag som var hungrig, inte ett pip från min sambo.
Klockan blev långt över sju på kvällen innan jag kom på att jag inte har nån sambo, ja eller det visste jag ju hela tiden, men det är inte roligt att laga mat bara till sig själv så ibland blir det onödigt sent.
Och när klockan närmar sig åtta knorrar min mage som aldrig förr.
I kväll hade jag middagsbesök av dotter och mågämne, och dom hade redan bestämt middag och tinat fisk när jag kom från jobbet, lyxigt.
Sen hjälptes vi åt med tillagning, såskokning, salladsskärning och dukning, så det var roligt och gick fort.
Jag ska se till att min sambo hjälper mig mer i morgon, ja eller det vet jag ju, att bara dela hushållssysslor med mig själv garanterar ju att jag alltid finns tillhands.

PS. Om jag verkar lite kluven beror det bara på att jag kan bli lite less på mig själv ibland.

Inga kommentarer: