lördag 3 mars 2012

Ibland så blandar jag så.

Ja ja, ta inte allt jag skriver så bokstavligt.
Jag värnar den konstnärliga friheten att ta delar av mig och delar av jag, blanda dom med delar av mig själv och sist lite av den färg som strömmar ut ur mitt inre.
Det betyder inte att alla färger är opaka, det kan finnas det som förvillande nog har en annan nyans i mitt ljus. Det finns skiftningar som inte kan beskrivas i ord, och det låter jag vara osagt.
Mina färger ska jag vara rädd om. Så därför leker jag med mina tankar, vrider dom runt så alla skuggor blir belysta, låter ljuset blandas med orden och sätter en verklighet på pränt.
Det finns ord som bara förstås av ett annat ord, en synonym till mitt inre. Färger som bara syns i blandad form, klara och rena.
Då tänker jag inte mer, utan låter bokstäverna bli bokstavliga.
Så läs inte allt som står mellan raderna, det kan bara vara en reflektion eller en refraktion mellan mig och dig.

/Uffe

Inga kommentarer: