torsdag 20 maj 2010

Att klä sig som en man.

Mina barn har åsikter om att jag stoppar ner t-shirten i jeansen, gubbvarning. Ett säkert tecken, säger dom.
Men jag blir ju kall om det glepar, gubbvarning. Det känns så tjasigt om t-shirten är lång, gubbvarning. Ja, ja är väl gubbe då. Och kanske inte den mest klädintresserade sådan heller.
Jag skulle definitivt behöva uppgradera mitt byxförråd.
Men att handla kläder är inte mitt största intresse. Jag är en typisk man när det kommer till att shoppa. En jägare, bara snabbt gå in, fälla mitt villebråd och sen fort gå därifrån med bytet.
Att prova fler än tre par brallor har jag nog aldrig gjort.
Mina favoritbrallor just nu är nog alla jag känner rätt less på. Jag har dom jämt.
När dom börjar se lite dassiga ut så åker dom en sväng i tvätten på kvällen, en stund i tumlaren och sen tar jag på mig dom dagen efter. Praktiskt men lite tråkigt kanske.
Fast dom är ju så braiga, massor med fickor, lagom slaka och oömma som jag vill ha dom.
Kan hända det är dags att gå en jakt runda, men jag som har begränsat modeintresse kan behöva nåt smakråd. Annars kommer jag väl hem med ett par exakt likadana brallor.
Sist jag gjorde ett besök hos jeanshandlaren så gav expediten mig ett par som var så tajta och så lågt skurna att intimvaxning hade varit ett tvång. När jag bad om en modell med högre midja så gjorde han en gest och sträckte fram ett par som ”lite äldre killar brukar gilla”. Gubbvarning. Orka bry sig?
Nej nu stoppar jag ner min t-shirt i dom braiga brallorna och går ut.

Superhjältekraft – Att i alla fall inte gå naken.

Inga kommentarer: