söndag 2 maj 2010

Musik som får håret att resa sig.

En del musik är bara så bra. Ibland är det texten, ofta artisten som gör det där lilla extra. Andra låtar har ett minne, en känsla som alltid dyker upp när jag hör dom spelas.
En del låtar inbjuder verkligen till högljud karaoke när jag hör dom i bilen.
Alla har väl såna låtar, här är några av mina.

Låtar som jag bara blir glad av.
United States of Whatever – Liam Lynch.
Low – Flo Rida.
Klass 6b – Rena Rama.
Barracuda – Fergie.
Dueling banjos – Eric Weissberg & Deliveranse.
Hva´gör vi nu, lille du – Gasolin´.
Voyage Voyage – Kate Ryan.
Bad to the bone – George Thorogood and the Destroyers.
Sweet dreams – Eurythmics.
I am a man of constant sorrow – The Soggy Bottom Boys.
Sandstorm – Darude.
My Sharona – The Knack.
Ledig – Mange Schmidt.

För deppar dagar.
Hold your head up high – Nomy.
Take a bow – Leona Lewis.
Halleluja – Rufus Wainwright.
Purple rain – Prince and the Revolution.
Everybody hurts – R.E.M.
Hymn – Vangelis.

Med lite extra power.
Don´t let the sun go down on me – Elton John, George Michael.
Time to say goodbye – Sara Brightman och Andrea Bocelli.
He´s a Pirate – Claus Babelt.
Equinox 4 – Jean Michel Jarre.
Nella Fantasia – Paul Potts.
Angels(live) – Robbie Williams.
Shout – Tears for fears.
Conquest of paradise – Vangelis.
I´d do anything for love – Meat Loaf.

För att jag tror på kärleken.
Hon har ett sätt – Jakob Hellman.
Drive – The Cars.
Halo – Beyoncé.
No one – Alicia Keys.
Astrologen – Magnus Uggla.
Du behöver aldrig mer vara rädd – Lasse Lindh.
U – Moto Boy.
Jungle drum – Emiliana Torrini.
Love Actually – Paul Bateman.
För kärlekens skull – Ted Gärdestad.
The lady in red – Chris De Burgh.
Nu kan du få mig så lätt – Håkan Hellström.
I give you the morning – Kite.

Och för att summera allt.
Over the rainbow – Israel KamakawiwoÓle.

Jag är väl ganska mainstream i min musiksmak, kanske för att jag har lyssnat så mycket på radio.
Nu sitter jag med Spotify och hittar andra guldkorn.

Superhjältekraft. – Att känna med öronen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för tipsen! Jag fastnar så lätt på två, tre artister... för att jag inte kan fler...typ...
Aftonbladetmamman