söndag 23 maj 2010

Storshopping.

En klok person sa ungefär så här. – Man ska känna sig nöjd med det man hunnit göra, inte känna sig missnöjd för det man inte hunnit.
Så idag kan jag med gott samvete lägga mig i soffan en stund och känna mig tillfreds med tillvaron.
Jag har kört tre tvättmaskiner, avfrostat frysen, lagat en massa matlådor och ändå hunnit både att ha sovmorgon, cyklat en vända, gått på museet, cyklat lite till och shoppat.
Hör och häpna, jag köpte ett par byxor. Visserligen en sommar variant med trekvarts ben. Men jag är riktigt imponerad. Det blev en ziphood och en skjorta också.
Måste ju ha nåt snyggt till festen.
Men när jag kom ut ur affären så skrattade jag lite åt mig själv. Jag gjorde precis som jag har sagt.
Jag tror inte jag var där inne i mer än femton minuter. Provade bara storlek på byxorna, lät blicken åka längs hyllorna och såg en tröja som såg bra ut. Provade storlek, gick förbi en rea exponering, tog en skjorta, betalade och gick.
En jägare på jakt.

Superhjältekraft. – Att fylla en tom dag.

Inga kommentarer: