torsdag 13 maj 2010

Detta underbara ljus.

Det kommer varje år men jag tror att jag uppskattar det mer och mer.
I kväll är det lite mulet men när jag gick och la mig igår natt så var himlen klarblå. Och när jag böjde mig mot glasrutan för att vika igen persiennen så såg jag en gyllene kant i norr.
Klockan var typ halv två på natten och det hade behövts en hel decembervecka för att få ihop lika mycket ljus.
Nu är det ju faktiskt en och en halv månad kvar till midsommar, så mycket ljusare ska det bli. Och jag kommer att samla på varenda liten lux, för just nu är jag så less på mörker och kyla.
Om några veckor kommer solens strålar att träffa mitt sovrums/köksfönster med full kraft vid halvtre tiden på morgonen. Och jag vet att min persienn får svårare och svårare att göra sitt jobb, och jag vet att jag har lite svårt att sova då.
Men just nu så längtar jag bara.

Superhjältekraft. – Att tjusas av ljuset.

Inga kommentarer: