söndag 2 maj 2010

Fönster mot insidan.

Jag sågade ett hål och installerade en glasruta idag.
Mina lägenhetsdörrar är så fula att all åverkan blir till det bättre.
Så att såga ur ett stycke dörr och sätta in en genomskinlig skärva av smält sand blev riktigt lyckat. Nu så sipprar det in lite extra ljus i min hall.
Då glaset sitter i min toadörr så är det såklart frostat, eller etsat närmare bestämt.
Tyvärr har den som etsat ingen yrkesstolthet alls. Glaset var inte snyggt när jag packade upp det, alldeles flammigt.
Så jag stod en stund och funderade vad jag skulle göra. Hålet hade jag redan sågat, så valmöjligheterna var begränsade.
Jag hade inget hemma som jag kunde jämna till den frostade ytan med, men ett mönster förvillar ju.
Jag letade lite på nätet efter nåt kul som jag kunde gravera på glaset. Men inget anständigt var fint, så vad passar på en toadörr. Ett hjärta såklart. Så fick det bli.

Superhjältekraft. – Att täta dom hål man själv har sågat.

Inga kommentarer: