lördag 29 maj 2010

Det slår blixtar från min åskledare.

Bilklädseln i min bil skapar urladdningar så det slår långa blixtar. Varje gång jag stiger ur och ska stänga dörren så smäller det i fingertopparna, ibland gör det riktigt ont.
Idag hade min parkeringsplatsgranne parkerat lite snett så det blev väldigt trångt på min plats. Och då vädret behagade vara lite ruggigt, så hade jag min fleecekofta på mig.
Fleece gör inte saken bättre.
När det blev så lite plats att öppna dörren så blev min urstigning mer lik en streetdansare i ultra slowmotion.
Jag fällde ut vänster ben i det glep som var och tog stöd mot marken. Böjde knäet i nån konstig vinkel och gned mig längs sätet för att åla mig ut.
Precis när rumpan rundade dörrlåset så kom en av mina mest framstående kroppsdelar i kontakt med dörrens plåt.
Jag hann räkna till tre innan mullret nådde mina öron, men blixten hade redan gått genom mina brallor och tänt alla julgransljusen.
Antingen blev jag permanent steril eller så kommer mina simmare att åka fast i nästa dopingkontroll.
Vilken smäll, jag kommer att vara pigg hela kvällen.

Superhjältekraft. – Att pissa på kostängsel är för amatörer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tja du behöver inte tänka på preventivmedel ikväll iallafall...

Anonym sa...

Har inte du lärt dig att paraplyet ska vara nedfällt när det inte regnar :), se det från den ljusa sidan soldattorpet blev tömt :)