söndag 9 maj 2010

Ingen litar på gud.

Dagens motion blev en härlig cykeltur på två och en halv mil ungefär. På cykelbanor, in och ut i villakvarter och en tur ut ur stan.
Det som slår mig, när jag cyklar i villaområdena, är att så många håller på med snöskottning. Litar ingen på att gud ska göra jobbet?
Det är ju tio grader varmt och dom stackars drivor som ligger kvar i skuggan kommer nog att försvinna själv på några dagar.
Fast alla har förbannat all snöskottning denna vinter så tar man ändå fram spaden nu, som om man har en släng av snöskottarabstinens. Och konstigt nog är det mest tjejer som skottar, killarna städar bilen.
Men jag vet själv hur det är. Man vill snabbt göra bort vårbestyren, förrådsstädning, lövkrattning, rensa i rabatter och flytta buskar, räta upp krokiga staket, rengöra hängrännor, inolja altaner och justera plattorna som tjälen har flyttat på.
Men det jobbet grundar ju bara för alla sommarbestyren.
Jag är inte särskilt avundsjuk. Men en del håller på med roliga byggen, uterum i alla former, och sånt är ju kul.
När ska jag ta tag i mina vårbestyr? Jag har ju en hel balkong som ska möbleras, phu. Det får bli några grader varmare först, nu är det bara solen som värmer och sitta ute vädret har inte riktigt kommit än.

Superhjältekraft. – Att se andra arbeta är det bästa nöjet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har du skrivit så fina kommentarer hos mej så jag var bara tvungen att söka mej hit och kolla lite på vem du är...
Vad mysigt du skriver!
Hälsning från "Mamma till fyra killar" på Aftonbladets blogg

Uffe Viking sa...

Så snällt, tack, men jag är blott en ynklig amatör i din närvaro.