måndag 24 maj 2010

Byggare Bob.



Nu blev jag tvärsugen på att bygga nåt.
Jag såg ett vardagsrumsbord för några hundringar på blocket. Det var exakt samma modell som mitt matbord, bara mindre och lägre.
Nu har jag ju ett soffbord som jag älskar, men jag tänkte att det kunde bli en snygg bokhylla.
Om jag tar bort benen och sågar ur skivan så att bara kanten med dom grova spikarna blir kvar, sen bygger jag sidor och hyllor. Det skulle ju matcha perfekt.
Om jag bara hade haft nåt utrymme att ställa en sån hylla på förståss. Hm, får nog bygga nåt mindre.
Jag behöver ett litet vitrinskåp att ställa dom fina schackpjäserna som min dotter har gjort och som jag fick i julklapp. Det kanske är ett lämpligare projekt.
Dumt bara att jag inte har nåt bra ställe att hålla till att snickra på. Det stupar ju ofta på att jag saknar utrymme eller verktyg.
Men blir jag bara nog sugen så löser det sig, jag blir bara så rastlös ibland.

Superhjältekraft. – Att ha sågspån i skallen.

Inga kommentarer: