måndag 10 maj 2010

Sjöutsikt eller.

Jag cyklade och tittade på en sommarstugetomt som är till salu bara några kilometer utanför stan.
Såna brukar ju kosta som en njure på den svarta organmarknaden, men den här var billigare. Så jag tänkte att jag kanske bara behöver offra nåt mindre viktigt, hjärnan eller nån annan kroppsdel som jag inte använder.
Mäklaren berättar om en byggklar, välplanerad hörntomt med sjöutsikt, tillgång till gemensam båtplats och bara hundrafemtio meter till badplats.
Låter härligt eller hur?
Det finns till och med en liten friggebod på tomten. Och på bilderna så ser man sjön mellan träden, visserligen en bit bort men ändå. Perfekt.
Nu är det ju bara det att det inte är nån hörntomt, utan tätvuxen sly på tre sidor.
Och han som tog bilden med sjöutsikt stod nog på taket till friggeboden, för åt det hållet som sjön är så står det ett stort lyxigt timmerhus med stort garage. Totalblock.
Ok, tomten lutar, så bygger man ett älgtorn längst upp i skogskanten så ser man kanske över taken.
Välplanerad tomt föresten, det är en slät lägda där gammgräset växer knähögt. Det finns inte mycket annat att göra än gräsmatta, och klippa gräs är inte nån av mina favoritsysselsättningar.
Tänk om det varit skogsbacke med lingontuvor istället.
Men det är nära till stan, och söker jag bygglov för ett sjuttiofem kvadratmeter stort älgtorn med inglasad veranda så kanske.

Superhjältekraft. – Att tro på tomt(en),

Inga kommentarer: